Melbourne en Great Ocean Road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Schotman - WaarBenJij.nu Melbourne en Great Ocean Road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Schotman - WaarBenJij.nu

Melbourne en Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 September 2012 | Australië, Sydney

Even voor de duidelijkheid! Ik heb mijn reisverslagen veranderd en jullie kunnen nu gewoon mijn site openen en de nieuwe reisverslagen komen meteen tevoorschijn, geen verwarringen meer:)! Ook mijn vorige verslag heb ik hierin gezet, dus de mensen die dat nog niet hebben gelezen/ konden vinden hij staat er nu bij! Jullie hoeven dus niks meer te doen met het kopje 'backpacken over de wereld".. Maar gewoon mijn site starten en daar zijn de verslagen, joehoe!!

Zo maar nu even back to reality, haha! Ik heb weer een verhaaltje getypt, hard nodig:).. Ik zal jullie vertellen wat ik allemaaaaaal heb gedaan, whoeewww!!

Ik ben inmiddels net een paar uurtjes in SYDNEY aangekomen.
Dus mijn eerste week backpacken over de wereld zit er al weer op. De tijd gaat snel, zoals altijd wanneer je plezier hebt.
Melbourne is een goed begin van mijn reis. Het is een mooie, grote, schone en overzichtelijke stad. Dus prima om te wennen aan het leven als backpacker en het ‘alleen zijn’. Hoewel ik me totaal niet alleen heb gevoelt. In mijn hostel Habitat HQ, waren alleen maar jongeren van over de hele wereld, zelfs een paar Nederlanders (je vindt ze ook overal). De meeste werkten in Melbourne al voor maanden en verbleven gewoon voor fun in het hostel, wat ik me goed kan indenken, want het leeft altijd en t is super gezellig. Er werd iedere avond wel wat georganiseerd, van wijnproeverij tot karaoké en van comedy night tot cursus didgeridoo spelen. Daarnaast hadden ze ook een leuke movie- kamer, waar je wanneer dan ook films kan kijken, een grote keuken, goede en schone badkamers, en een travel agency waar ik mijn Great Ocean Road heb geboekt.

En dat was afgelopen weekend (zaterdag en zondag). The Great Ocean Road, een must in Melbourne. En ja het was zeker Great!! Whaaauw wat hebben we mooie natuurwonderen en dieren gezien.. We zaten gezellig met z’n 16en in een busje, muziekje erbij, gezellig kletsen, kijken naar buiten en rijden maar. De 1e dag was een dag met veel hotspots (12 apostles/ Loch and Gorge/ etc.) Koala’s, wallabees ennog veel meer bekijken en gefotografeerd natuurlijk. Helaas was deze dag koud en regenachtig, maar daardoor meters hoge golven langs de kustlijn en een ruige zee, ook gaaf om te zien. (Maar heb toch liever een zonnetje op mn bol...) We verbleven die nacht in een mooie lodge in het plaatje Lorne (grootste surfers plaats aan GOR). Daar hebben we een gezellig BBQ gehad en ’s avonds natuurlijk met z’n allen drankspelletjes gespeeld, al met al lots of fun. Dus ‘s nachts maar paar uurtjes geslapen, want de volgende dag weer vroeg op om verder te rijden. Deze dag stond in het teken van Phillip Island. Dit is een natuurpark waar met zonsondergang 100den penguins uit het water komen, om te overnachten in hun eigen bed/ hol. Zo mooi en indrukwekkend om te zien. Al die kleine blauwe penguins waggelend uit het water opzoek naar hun eigen slaapplekje, haha geweldig!
Na de penguins te hebben bekeken zijn we terug naar Melbourne gegaan, om terug te gaan naar het eigen hostel.

De volgende dag (maandag) lekker uitgeslapen en daarna met een Nlse jongen van het hostel naar Melbourne geweest, om andere delen van de stad te bekijken. Zo wilden we o.a. naar Victoria Market gaan, maar deze zat (natuurlijk) net die dag DICHT :(!! Helaas.. Verder wel de meeste hotspots van Melbourne gezien gelukkig, hoewel ik er wel langer had willen blijven.
Maar nu is het alweer dinsdag en zit ik hier in de Mac Donalds te wifi’en, omdat het hostel waarin ik de komende 2 nachten verblijf geen wifi had vandaag! Dus net even geskypt met m’n ouders, gechat met Aniek en natuuuurlijk een verhaaltje (en hopelijk foto’s) proberen aan het uploaden!
De vlucht naar Sydney ging prima, we hadden wind mee, dus eerder in Sydney aangekomen. Hier is het nu even wennen, omdat alles weer nieuw en anders is en de stad is zoooo groot! That’s backpackers life (I think, haha). Mijn hostel zit dichtbij operahouse en harbour bridge (vanaf dakterras te zien), dus erg centraal. Morgen maar even bekijken, yeahhh!! Dan wordt t niet meer de Sydney van de plaatjes van internet maar van eigen camera.

Nou lieve mensen, ik zal het verhaaltje beëindigen, want anders wordt het helemaal zo’n epistel van meters lang. Sydney verhalen komen in mijn volgende verhaal(tje).

Liefs xxx Marleen

  • 11 September 2012 - 15:29

    Aniek TL:

    Ook super leuk om je ervaringen te lezen op jouw waarbenjij.nu. :) :) HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL PLEZIER IN SYDNEY (L) (L) (L) En wie weet slaap je nog wel in mijn oude bedje ;)!
    Dikke kus en GENIET vooral!

  • 11 September 2012 - 16:02

    Sander Braam:

    Hee Marleen,
    Leuk om jou verhalen te lezen! Je vermaakt je prima volgens mij daar:D
    Twee broers van mij vliegen vanavond ook naar Sydney voor een vakantie-tripje. Dus mocht je ze tegen komen, goed volk;) Veel plezier en groeten uit Punthorst!

  • 11 September 2012 - 19:49

    Margreet:

    Je plezier spat van de regels af....geweldig!! Geniet van Sydney.
    Lieve groet van hier. X

  • 11 September 2012 - 20:50

    Estrella:

    Leentje! Super leuk verhaaltje! Have fun! Dikke kus Stree

  • 12 September 2012 - 14:24

    Harm En Rieky Croesen:

    Heeej Marleen.
    Wat je in een paar dagen niet beleven kunt. Je hebt er een mooi verslag van gemaakt. Geniet er maar van!!

  • 12 September 2012 - 15:44

    Han:

    Zo te horen ben je al helemaal in je element,zoals verwacht!
    Geniet ze verder!

  • 13 September 2012 - 10:10

    Sabine:

    Wauw Marleen, wat je allemaal al gezien en beleefd hebt in die paar dagen, super om te lezen!
    Have fun in Sydney, geniet van al het moois! Kussssss

  • 13 September 2012 - 20:25

    Han:

    Goh Marleen,

    Het is hier wel saai, hoor.
    Al 2 weken zonder het F woord !
    Ik begin al eng mager te worden.

    Garoetjes, Han

  • 13 September 2012 - 20:25

    Han:

    Goh Marleen,

    Het is hier wel saai, hoor.
    Al 2 weken zonder het F woord !
    Ik begin al eng mager te worden.

    Garoetjes, Han

  • 14 September 2012 - 20:24

    Natasja:

    heey marleen

    mis je wel hoor hier in de straat.
    maar ik zie dat je het daar leuk hebt en dat moet natuurlijk wel.
    ik hoop dat we nog een keer een berichtje zien.

    groeten natasja

  • 17 September 2012 - 21:18

    Estrella:

    Leen, waar blijft de rest van de foto's en verhalen?! Ben nieuwsgierig!!! ;) Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

He hallo! Welkom op mijn site.. Hier kun je al mijn "wereldreis"- avonturen lezen en de gave foto's bekijken:)!! Liefs x Marleen

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 16728

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken in de wereld

04 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken over de wereld

Landen bezocht: