No worries mate! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marleen Schotman - WaarBenJij.nu No worries mate! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marleen Schotman - WaarBenJij.nu

No worries mate!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 September 2012 | Australië, Byron Bay

Natuurlijk heb ik veel avonturen te vertellen over Sydney, even een grapje tussendoor:)!!

Nieuwe stad, nieuwe mensen, nieuw hostel, nieuwe avonturen en dus tijd voor een nieuw true story!
Dinsdagavond arriveerde ik Sydney, nam de shuttlebus naar het hostel, en heb een lekker relaxed avondje gehad! Beetje internetten, kletsen, wat gedronken, bed opgemaakt, tas uitgepakt en naar bed!
De volgende dag zijn we met z’n 3en (Ann, Stephanie en ik) meiden waarmee ik op de dorm slaap, Sydney gaan bekijken. Ons hostel is dichtbij de Botanical Garden, dus daar maar eerst naartoe gelopen. Heerlijk luieren en mensen kijken hier. Vanuit de Bot. Garden is er ook mooi zicht op Harbour bridge en Opera House, dus picture time. Na een paar uurtjes hier maar verder de stad in gegaan om meer te bekijken. Na de hele dag te hebben gelopen, heuveltje op heuveltje af hebben we onszelf getrakteerd op een lekker etentje bij de Thai (want dat doen backpackers over het algemeen niet, haha). Die avond maar besloten om vrijdag naar de Blue Mountains te gaan, want voor donderdag was de weersvoorspelling niet denderend, en de weerman had inderdaad gelijk. Donderdag een regenachtige sombere dag en niet veel gedaan. Op tijd naar bed, want vrijdagochtend vroeg met de trein naar de Blue Mountains..
Zo gezegd zo gedaan. Drinken, broodje en de kaart in de tas en gaan met die banaan. Eenmaal aangekomen in Katoomba, opzoek naar de 3 sisters (onderdeel van de blue Mountains). We hadden voor onszelf al een mooie route (niet te lang en niet te kort) op de kaart uitgestippeld, dus we waren er helemaal klaar voor! Na een beetje zoeken hadden we onze 1e missie bereikt, ‘the tree sisters’, whooww en dat was mooi!! Hier even geluncht, wat gedronken, tussen alle Aziaten foto- shoots gedaan en op naar missie 2. ‘It will take at least an hour, just follow the signs’ is wat de iet wat niet al te slanke, etende, kalende, brildragende (niks mis mee), zwetende, holbewonende, vriendelijke man ons vertelde!! Oke thanks mate..!! En dat was kun je wel zeggen een beetje anders!!! Na 5 UUR lopen in een regenwoud, trapje op trapje af, bergje hier bergje daar, pijntje zus en pijntje zo, hadden we ook gelukkig onze 2e missie behaald ‘Leura Cascades’ (watervallen). En was het de hele hiking waard???? Na een half uurtje rust: Jaaaa zeker het was zóó gaaf en mooi, echt wonderlijk.. (Alleen jammer dat je het op een foto niet goed kunt weergeven!) De hele wandeling was achteraf erg mooi, veel kleine watervalletjes/ riviertjes/ kakatoos (zijn papagaaien, voor de leken onder ons;))/ mooie natuur, dus gaaf! Maar meneer van de receptie is niet mijn MATE anymore… 1 keer en noooit weer!! Eenmaal gelukkig in het hostel en ’s avonds geslapen als een blok.
De volgende dag trappen vermijden en relaxen graag, want onze kuitjes waren best gevoelig! Hebben besloten om naar Bondi te gaan, om het ‘rescue- team’ van Bondi Beach eens even te bekijken, maar helaas het was niet zo druk, dus geen rescue- mannen voor ons! Maar wat ik wel heb gegeten daar, is een KANGAROO BURGER, jammie jammie.. Verder een heerlijk relaxed dagje, goed voor de kuitjes en ’s avonds moest er natuurlijk gestapt worden. Samen met Melanie (andere meid van de kamer) ‘Goon’ gedronken in ons hostel en daarna gezellig wezen stappen. ‘Goon’ is een wijn dat in een 4ltr pak te verkrijgen is voor een paar dollar, je krijgt er een rode, zere kop van, ’t tikt aardig aan en de volgende dag is niet veel beter! Dus zondag weer een lekkere chill-dag in de Botanical Garden gehad en ’s avonds hebben Ann en ik onszelf weer getrakteerd op een etentje in Darling Harbour en dat was wederom heerlijk..
Maandag alweer onze laatste dag, want dinsdag gaan we weg uit Sydney, op naar de oost- kust. Vandaag stond Manly op de planning, een klein eilandje dichtbij Sydney. Maar het weer zat een beetje tegen, dus zijn maar in de stad gebleven en hebben onszelf maar getrakteerd op een etentje Darling Harbour alweer..
(om eerlijk te zijn, hebben we geen 1 keer gekookt in het hostel, haha).
Dinsdag vroeg op om nog even te genieten van het gratis ontbijt en op naar Manly, want het is schitterend weer! Yeahh.. Paar uurtjes in Manly geweest en daarna terug naar het hostel om onze backpackers verder in te pakken. Afscheid genomen van Stephanie en Melanie en op de Central Station. De oost- kust reis ik samen met een ander meisje, Ann. Zij kwam ook vorige week dinsdag aan in Sydney, en wilde ook de oost- kust doen en waarom alleen als het samen net zo leuk is, dus vandaar met elkaar op naar Cairns. Whitsundays en Fraser Island zijn ook al geboekt, dus dat kan niet mis gaan. Het is nu namelijk een drukke tijd in de oost- kust, omdat het weer hier warmer wordt en adviseerden ze ons om dat van te voren te boeken.

In 4 weken willen we de oost- kust gaan doen, en we zijn nu alweer in het 2e plaatsje Byron Bay. Onze 1e overnachting was in Port Macquiarie, leuk klein plaatsje met dolfijnen, walvissen, geweldige stranden, maar ’s avonds weinig te doen. In Byron Bay blijven we tm zaterdagavond en daarna op naar Surfers Paradise waarschijnlijk ook voor 2 nachten, maar ‘easy going’ als we zijn, weet je het maar nooit!!

Zo en nu moeten jullie even wachten op de volgende verhalen hoor!!

Liefs xx Marleen

• 21 September 2012 - 09:00

Aniek TL:

Jaaaaaa weer een verslag :)! Heerlijk om te lezen! De komende weken ga je vast en zeker super vinden! Heerlijk weer, mooie dingen te zien en het echte backpackers leventje!Enjoy schat!! liefsxx

• 23 September 2012 - 14:25

Margreet:

Wat weer heerlijk om te lezen...geniet van de oostkust! Greet(z) xx

• 24 September 2012 - 08:26

Marleen!!:

ik probeer foto's te uploaden, maar verbinding hier is niet goed:(