Joehoe!! Zon, zee en strand@ East coast) part II - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Marleen Schotman - WaarBenJij.nu Joehoe!! Zon, zee en strand@ East coast) part II - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Marleen Schotman - WaarBenJij.nu

Joehoe!! Zon, zee en strand@ East coast) part II

Blijf op de hoogte en volg Marleen

03 November 2012 | Nieuw Zeeland, Marahau

Jaaaa we leven nog!! Ik weet het, het is alweer te langggg geleden voor een nieuw verhaaltje, maar ik moet er gewoon even een middagje voor gaan zitten. En aangezien een dag/ nacht hier zo snel voorbij gaat, met andere leuke dingen doen, duurde het even. (Het verhaal is dan ook wat langer, joepsie deesie)!
Maar waar waren we gebleven(even terug blikken)…. Noosa (Australië).

In Noosa:
28 sept. aangekomen in Noosa en verblijven hier 5 nachten. We hebben ons prima vermaakt hier en veel dingen gezien en gedaan. Zaterdag 29e zijn we naar het ooh zo bekende ‘Australia Zoo’ geweest van the legend ‘crocodile hunter’ Steve Irwin!! Mooie dierentuin, maar ook erg indrukwekkend, overal waar je loopt/ kijkt zie je foto’s, standbeelden, memories, etc. van hem. Het is alweer 6 jaar geleden dat hij om het leven is gekomen door een steek van een pijlstaartrog. Normaal gesproken niet dodelijk, maar deze was recht in zijn hart en dus meteen fataal. De bekende crocodile- show bestaat nog steeds, wat wordt voortgezet door Terry (vrouw), kids en andere werknemers, erg leuk om te zien. Daarnaast natuurlijk veel andere ‘attracties’(op de foto met o.a. koala/ python) gezien en veel andere dieren gespot. ’s Avonds laat terug van de Zoo, lekker gegeten en maar gaan stappen, dat moeten we niet overslaan natuurlijk! Leuke, gezellige avond gehad. Volgende dag lekker relaxed dagje gehad. 2 oktober hebben we een dag Fraser Island gedaan. Langste eiland van Australië, met de echte (wilde) dingo’s!! Helaas zijn er nu nog maar 200 daar, terwijl er een 10 jaar geleden nog 2000 waren, en natuurlijk niemand weet wat er mee is gebeurd.. Onze tourguide vertelde dat er veel dingo’s waren gedood door de mensen daar, maar is niet te bewijzen… Hele dag gezocht naar dit bijzonder exemplaar, maar helaas geen gevonden. 3-daagse tour was misschien beter geweest, maar soms moet je keuzes maken (next time dan maar).. Het was een erg leuke en mooie dag. Helaas beetje bewolkt en regen bij lake McKenzie, maar dat zij zo. ’s Avonds weer een gezellige ‘Goon’ avond gehad met luitjes van het hostel..
Op naar Hervey Bay:
3 okt. uitgecheckt in Noosa en met de late bus naar Hervey Bay, hier 1 nacht geboekt, omdat we alleen voor Whale Watching hier zijn. Dus de volgende dag op de boot om de walvissen te spotten. Whoooooow en we hebben er flink wat gezien! Spelend, springend, luierend, zwemmend (ja ja walvissen zwemmen), al met al een super gave dag! 4 okt. nachtbus naar Airlie beach.
Op naar Airlie Beach:
Vroeg in de ochtend aangekomen, beetje geslapen, maar een bed is meer comfortabel.. deze dag lekker gechilled en beetje bijgekomen van de busreis. Hier hebben ze een mooie lagoon, waar je heerlijk kunt zwemmen en zonnen. Flink gebruik van gemaakt natuurlijk. Deze dag ook onze party boot naar de Whitsundays bevestigd, zodat we 6 okt. wel mee mogen. En we konden gelukkig nog mee, joehoee!! Deze dag verder lekker gechilled en ’s avonds wezen stappen. Volgende dag Whitsundays met de Tongarra- party boat, whooww!! En het was een party, de crew was knettergek (ook verantwoordelijk).. Super 2 dagen gehad, met veel gesnorkeld, lekker gegeten/ gedronken, gezeild en natuurlijk naar Whitheaven beach geweest. Waaauw en het was echt heaven.. Wat een ongelofelijke mooie witte stranden, witte zandbanken in helder blauwe zee en magnifieke uitzicht!! Aller mooiste dagen in Australië…
8 okt. /- 12u weer terug in Airlie Beach, ’s avonds after-party met gratis pizza en speciale prijzen voor drank, mmm. Volgende dag met de bus verder.
9okt. op naar Townville/ Magnetic Island:
Te vroeg met de bus naar townsville. 14u aangekomen en met de ferry van 14.15u na Magnetic Island. Hier blijven we 1 nacht in hostel Base. Hier lekker gerelaxed, lekker gegeten, bijgekomen van de nacht/ dag ervoor en volgende dag weer met de ferry terug en de bus naar Cairns.
10okt. op naar Cairns.
Vertrokken uit magnetic island met de ferry weer na townsville. De bus om 14.15 naar Cairns. ‘S avonds rond 9u aangekomen in Cairns. Gewacht op free pickup, heerlijk! Hostel calypso geboekt. Leuk en gezellig hostel, maar wel een beetje ver van het centrum en hier de 1e kakkerlak gespot, aaaaah! Dus hebben we besloten om hier 2 nachtjes te blijven en de 12e maar naar Globetrotter hostel te gaan. Erg leuk hostel, met een geweldige kamer! Ann heeft besloten om in Cairns te gaan werken en hier voor een maand te blijven (wil ik ooook, haha), en hebben vandaag voor haar beetje rondgekeken voor een leuke werkplek. Cairns is een geweldig en mooie stad, met een lagoon/ zwembad in het midden van het centrum en ‘Esplanades’(groot park) aan de rand van de zee. Ook het weer hier is heerlijk, al met al voor mij een heerlijke en geweldige stad, dus Cairns misschien tot ooit.. Het kent geen 4 seizoenen, alleen regenseizoenen (wet- seasons) met hevige ‘showers’ en droog/warm seizoenen (dry seasons). Het regenseizoen begint rond begin november en houdt in dat het erg vochtig is gedurende 2 maanden. Tm de 17e in het hostel gebleven, omdat ik dan door reis naar Nieuw Zeeland. We hebben een super leuke tijd gehad in Cairns. Leuke mensen ontmoet (o.a. Catia en Mateo) waarmee we veel tijd hebben doorgebracht, heerlijk gerelaxed, lekker van de stad genoten, 2x per week gratis Zumba lessen gehad in het park, 2 dagen na een regenwoud geweest (Daintree/ Cape Tribulation), lekker gebbqed in de ‘Esplanades”, etc. etc.
CAIRNS IS WAUUW!!! Laatste dag, de 17e, was natuurlijk een beetje raar met dubbele gevoelens. Aan de ene kant wat triest, omdat de trip Australië erop zat en afscheid moest nemen van Ann, Catia

• 03 November 2012 - 17:23

Debbie:

He Marleen

Na het laatste kopje koffie met lekkers bij de pets place, eindelijk de tijd gevonden je site op te zoeken en je verslagen te lezen.
    Volgen mij heb je het prima naar je zin en ben je lekker aan het genieten en de wereld een beeje aan het verkennen.

Nou geniet ervan en ik zal je verslagen zeker volgen.

Groetjes Jeffrey, Debbie, Dave, Naomi, Jersey en Mojo

• 03 November 2012 - 17:49

Hilde:

Hoi Marleen,

Ik dacht al....missen we iets....ze laat helemaal niets meer horen......
    Maar gelukkig nu toch weer een verslag. Je hebt het nog steeds naar je zin.
    Jammer dat Ann niet met je verder gaat.
    Nog heel veel plezier en je zult vast wel weer een andere reisgenoot treffen.
    groetjes ook van Robby
    tot horens!